مشخصات فنی درب های ضد آب ABS

مشخصات فنی درب های ضد آب ABS

مشخصات فنی: این دربها ساخته شده از چوب و مواد ضدآبABS که نوعی پلیمر قابل بازیافت و دارای سازگاری مناسب با طبیعت می باشد که امروزه در بیشتر کشورهای جهان مورد استفاده و جایگزین مناسبی برای دربهای منسوخ شده آلمینیومی و چوبی است .

این دربها ضدآب ، ضدخش،قابل شستشو ، مقاوم در برابر ضربه،عایق صدا و حرارت و دارای رنگهای زیبا و متنوع با طرح هایی مطابق ذوق و سلیقه مشتریان قابل ارائه می باشند متاسفانه در حال حاضر دیده می شود که در تولید دربهای ضد آب به دلایلی از جمله ارانتر بودن و یا گاها عدم آگاهی تولید کننده ،از ورقهای ABS با مواد بازیافتی و کیفیت پایین استفاده میگردد که سبب بروز مشکلاتی از جمله شکننده بودن ورق و همچنین عدم چسبندگی مناسب آن می گردد که در زمان استفاده و به مرور لایه ضدآب از درب جدا می گردد ورقهای مورد استفاده در شرکت صنعت چوب نوین گستر از ABS و ABS-PVC با کیفیت بالا و مواد نو بوده و محصولات این شرکت دارای ۵ سال گارانتی می باشد.

نحوه تولید دربهای ABS: ابتدا درب خام به شیوه معمولی با فرم چوبی و شبکه تقویت شده در داخل و دو لایه نئوپان با دانسیته بالا و کیفیت مناسب به ضخامت ۵ میلی متر در طرفین ساخته میشود.

آماده سازی دور درب: در این مرحله ابتدا دور درب رادر تمام زوایای آن به رزین آغشته کرده پس از آن با استفاده ازABS های برش خورده پوشانده و سپس مجددا از رزین اشباع می گردد.

آغشتگی به رزین: در این مرحله درب خام کاملا از رزین ABS ( مواد ضدآب کننده که به شکل مایع غلیظ می باشد) اشباع می شود به گونه ای که پس از اتمام این مرحله تبدیل به آلیاژی از چوب و رزین خواهد شد.

روکش نهایی: در مرحله نهایی کلیه زوایا و سطوح درب با ورق ABS یا ABS-PVC به ضخامت ۱.۲ میلی متر روکش خواهد شد به طوری که پس از این مرحله روکش کاملا به بافت رزین چسپیده و به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نخواهد شد.

چرا نئوپان: واحد فنی صنعت چوب نوین گستر  پس از بررسی و آزمایشات متعدد به این نتیجه رسید که ترکیب پلیمر ABS با نئوپان (با دانسیته استاندارد و مورد تایید) ترکیبی مناسبتر از MDF بوده،سختتر جدا می شود و همچنین باتوجه به ضخامت بیشتر نئوپان استحکام درب بالاتر خواهد بود.